lauantai 14. maaliskuuta 2015

Leikkaus ja asiaa blogin nimestä!

Kuten jo tiedättekin, mun polvi leikattiin nyt siis viime keskiviikkona. Ajattelin vähän valaista mitä mulle tarkalleen ottaen tehtiin, ja miten nää viime päivät on sujunut.



Leikkauksessa oli tarkoitus ottaa mun yhdestä jänteestä siivu, joka kiinnitettiin tukemaan polvilumpiota, kun vaurioituneet sidokset polven sisäsyrjällä ei enää pystynyt pitämään polvea kasassa. Sairaalassa meni siis koko päivä, ja olisin melkeen toivonut voivani jäädä sinne yöksi, koska olo oli niin huono, heikotti ja jalkaa kolotti joka suunnasta. Kotiin päästiin kuitenkin viiden aikoihin iltapäivällä, ja sairaalaan oltiin menty puoli kahdeksan maissa.

Leikkaus päästiin aloittamaan jo heti kahdeksan jälkeen, ja operaatio kesti noin kaksi tuntia. Tämän jälkeen mut vietiin heräämöön, ja kun siellä heräsin polveen sattui tosi kovasti, ja kipu alkoi käydä melkeen sietämättömäksi. Onneksi hoitaja tuli pian ja laittoi suonen kautta lisää kipulääkettä, ja tämä toistui päivän aikana ainakin neljä kertaa, koska mulla oli tosi kovia kipuja. Lääkkeet sai mut aika sekaisin, ja nukuin suuren osan ajasta. Pääsin kuitenkin iltapäivällä jo jalkeille keppien kanssa ja muutama kaveri tuli moikkaa ja piristää mua, mutta pian jouduin menemään takaisin vuoteeseen ja ottamaan pahoinvointilääkettä huonon oloni vuoksi.




Kotona ilta ja yö meni aika hyvin, mutta kerran jouduin ottamaan vahvemman kipulääkkeen jota saatiin sairaalasta mukaan, jonka jälkeen pian oksensin. Tämän jälkeen kaikki on mennyt suht hyvin tähän hetkeen asti, polvi on ruvennut jo liikkumaan jonkun verran ja pahimmat kivut saa lääkkeillä pois. Koulussa en ole vielä käynyt, mutta sinnekin pääsen heti maanantaina. Eli kohta päästään jo melkeen tavalliseen arkirutiiniin, vaikka liikkuminen tapahtuukin yhä keppien kanssa ja on melko kankeaa.

ensimmäiset kolme päivää polvi näytti tältä...

ja tällä hetkellä se on tämän näköinen, tosi turvonnut ja pelottavan näköinen on edelleen :D




kaverin tuliaiset ja "parantumislahja", kummasti piristäny mun päiviä! ;)



Kiitos kuitenkin vielä kaikille jotka mua on mun sosiaalisissa medioissa tsempannu! Hengissä olen yhä, eli tavoite suoritettu ;) Oon päässy jopa vähän jo ulkoilee ja täällä onkin ollut nyt tosi keväiset ilmat. Lisää tästä mun arjesta ja blogin jatkosta tuleekin sitten seuraavassa postauksessa.


Tähän loppuun vielä nopeasti: kuten olette ehkä huomanneet, blogin nimi ei oikeen liity enää mihinkään, joten olen päättänyt vaihtaa sen. Tietenkin pää lyö tyhjää kun jotain pitäisi keksiä, siksi pyydänkin teitä lukijoita ehdottamaan blogille uutta nimeä! Ulkoasu vaihtuu pian, joten haluaisin saada jo siihen uuden nimen. Blogi pysyy edelleen pääsääntöisesti heppablogina, mutta tämän tyyppisissä tilanteissa joudutaan joustamaan ja lifestyle postauksia tulee välillä. Teillä on nyt vapaat kädet, ja olisin tosi kiitollinen jos laittaisitte ehdotuksia tulemaan!
Tsau!


14 kommenttia:

  1. Paljonpaljon paranemisia sulle! :)❤️

    VastaaPoista
  2. oivoi :( näytät tosi kalpeelta noissa ekoissa kuvissa, mutta eipä mikään ihme :D tsemppiä parantumiseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, aika kuollu fiilis mulla oliki :D kiitos paljon sulle!

      Poista
  3. Oli kyllä kiva kuulla vähän tarkemmin tästä operaatiosta, paljon paranemisia sinne! :)

    VastaaPoista
  4. Tuliaiseni pääsivät ;) juu jes tää oli kiva!!

    VastaaPoista
  5. Voi kun sun polvi näyttää pahalta :/ Pikaset paranemiset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja kipeä se on kans.. Mutta kiitos paljon! :)

      Poista
  6. Paranemisia ihana❤ :* aijai inhottavan näkönen tuo polvi :/ mää oon huono keksimään nimiä blogille joten multa et nyt saa ehdotuksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo itelläkin lyö pää aika tyhjää, jotain sananlaskuja taas vaan katselin.. :D mutta kiitos paljon tsempistä ja kommentista jatta! c;

      Poista
    2. Oli kyllä kiinnostava kuulla. Saattuu varmaa aika paljo :( Mutta parane pian :)! Ps. Tosi kiva blogi!!

      Poista
    3. Kiva kuulla, kiitos paljon sulle! :)

      Poista