keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Pitkästä aikaa!


Taas kerran tuli todettua, että mä vaan en oo kouluratsastaja..




Tätä on odotettu, ja kauan! Eilen pääsin siis reilun kahden kuukauden tauon jälkeen ratsastamaan. Viime perjantaina sain lääkäriltä luvan ratsastukseen, ja varasinkin sitten pikimmiten itselleni tunnin. Kumpikaan käsi ei onneksi vaivannut ratsastaessa, vaikka solisluu ei ole vielä edes luutunut kokonaan. Tallille päästyäni sain kuitenkin ilokseni huomata, että olin saanut Bassen. Poni tosin oli hirveen pahalla tuulella, heti alkajaisiksi puras mun kaulahuivista. Hampaat kävi tosiaan aika lähellä mun naamaa, mutta onneksi kaulahuivi maistu paremmalta. Vein sitten ponin pesarille ja laitoin sen siinä loppuun, ponikin käyttäyty hyvin.

Tällä kertaa pääsin koulutunnille, ja ponikin oli saanut uuden koulupenkin (joka tosin oli vähän inhottava istua), mutta pääasia että ponille passaa. Aluksi verkattiin ravissa molempiin kierroksiin, ja sitten alettiin tehdä avotaivutuksia käynnissä. Tehtävään kuului myös volttien teko aina kun oli tilaa, ja pitää siinäkin sama taivutus. Pian alettiin tulla samaa tehtävää ravissa.






Mentiin tehtävää molempiin suuntiin ravissa, ja sitten vielä laukassa. Mä tosin jätin avot oikeastaan kokonaan pois laukassa, koska siitä ei tullut yhtään mitään. Bassea on tosi vaikee koota laukassa ja siks se vaan juoksi jos mentiin suoralla uralla, joten jäin suosiolla ympyrälle. Vielä kun poni ottaa vähän ylimääräisiä kierroksia muista hevosista, eikä keskity omaan tekemiseen jos vieressä pörrää muita. Laukkailin sitten lähinnä keski- tai pääty-ympyrällä ja yritin saada ponia rennommaksi ja rauhottumaan. Ainoastaan aivan pieniä pätkiä sain ponin rentoutumaan, mutta suurin osa ajasta meno oli aika kamalan näköistä. Vielä kun mä pompin ja hytkyin siellä selässä miten sattuu.. Parhaani kuitenkin yritin ja hommia taidettiin molemmat ihan hyvin tehdä, itse ainakin olin aivan hiestä märkä.


Päätin sit heittää koko ulkokäden menemää..



Pieniä hetkiä kun poni myötäs niskasta.
+ älkää ihmetelkö jos välillä ohjat näyttää hirveen pitkiltä, yritin saada ponin pitemmälle kaulalle rentoutumaan, tai sit yksinkertasesti mun surkeet hanskat ei pitäny tarpeeks :D


Kuvista ja videoista suur kiitos Lindalle!





Meen myös perjantaina tunnille, ja sillonkin pitäisi olla koulua. Tällä kertaa toivoin tunnille eri heppaa, koska onhan se välillä kiva kokeilla muitakin. Niissä tunnelmissa sitten seuraavan kerran, moikka! + jättäkäähän kommenttia ;)

22 kommenttia:

  1. Kiva postaus, ja tosi kiva jos pääsit taas ratsastamaan! :)

    VastaaPoista
  2. Kiva kun pääsit taas ratsastamaan! :) Sitten kun tuo meidän kenttä on ratsastuskunnossa niin voit tulla Ellillä ratsastamaan ;)

    VastaaPoista
  3. Ihana kuulla sun kuulumisia! Kiva video ja varmasti kiva päästä taas ratsastamaan :)

    VastaaPoista
  4. Ihanaa, että oot taas päässyt hevosen selkään, huippua! :)

    VastaaPoista
  5. Kiva postaus, mahtavaa että saat taas ratsastaa! :)

    VastaaPoista
  6. Alat olla jo vähän pitkä ponille :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmä mitää ala olee oon kokoaja ollu eikä kiinnosta :--D

      Poista
  7. Mun mielestä Meri ei näytä liian pitkältä ponille:) ps. Kiva ku pääsit taas ratsastamaan!:)

    VastaaPoista
  8. Hyvältähän tuo ratsastus näytti myös tauonkin jälkeen! :) Kiva postaus kokonaisuudessaan! (:

    VastaaPoista
  9. Ootte niin ihana pari Bassen kanssa!:) Tosi kiva kun pääsit taas ratsastamaan.:)

    VastaaPoista
  10. Miks sua ei kiinnosta että oot pitkä?:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miks mua kiinnostais? En oo sille liian pitkä ja se on ratsaskoulun poni eli henkilökunta siellä päättää laittaako ne sen mulle vai ei :D

      Poista
  11. poni näyttää niin kivalle ♥ ootte ihania, tosi kiva ku pääset taas ratsastamaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ♥ & kiitos paljon kivasta kommentista Sara!

      Poista