keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Erilaisia esteistuntoja



Moikka! Tänään pääsin taas pitkästä aikaa hyppäämään Roilla, ja vielä kuvaajakin oli mukana. Kuten viisaimmat ehkä otsikosta osaavat päätellä, tunnin aiheena oli mun oma este/kevytistunta. En tiiä miksi se on mulle niin suuri juttu, koska kyllä me esteistä yli päästään, oli mun istunta kuin ruma tahansa. Mutta se vaan häiritsee mua ihan tosi paljon, kun mun istunta näyttää niin rumalta esteillä. En vaa oo vieläkään löytäny sellasta sopivaa istuntaa esteille Roin kanssa. Yritän siis edelleen löytää sellasta luonnollista ja hyvää istuntaa. Jotenki se kaikkien muitten kans tulee ihan luonnostaan, mutta tän yli yhen ja puolen vuoden aikana, en oo sitä vieläkään löytäny Roin kans.


voi kamalaa...



tässä taas yritin olla taaempana kun edellisessä menin niin paljon kaulalle..

Varsinkin pienemmillä esteillä mulla on hirveitä ongelmia mun istunnan kanssa. En tiiä yhtään miten mun pitäis olla. Asiaa hankaloittaa hirveesti se, jos Roi hyppää silleen 'lytyssä', eikä käytä yhtään selkää. Koska mitä mää myötään jos ei oo mitään myödättävää? Juurikin tämän takia mun ohja on välillä tosi löysä esteen päällä, vaikka en edes myötäisi hirveästi. Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi, jos Roi käyttäisi itseään kunnolla joka hypyssä, koska silloin sen hyppyihin on helppo ja luonnollinen mukautua.
Tää tunti meni siis aika paljolti olgelmien etsimiseen ja niiden parantamiseen, tai ainakin yritystä oli. Eli en mennyt mitään erityistä tehtävää, toisella sivulla oli yhen laukan sarja, toisella linja niin, että toinen esteistä oli kulmassa, koska siitä kentän pohja on parhain.

mm. tässä nää ohjat..

tässä yritin olla silleen taaempana, mutta Roin kans se ei oikee toimi kun peppu osuu penkkiin jo esteen päällä..

..mutta ei tääkään paljoo paremmalta näytä



poniparka joutuu uimaan tuolla kentässä




laitettiin tähän esteeseen vielä rengas pelokkeeksi

tähän okserille saatiin yleensä ihan hyviä hyppyjä, koska siinä se joutu käyttää itteensä enempi



hah tähän tuli vähän hassu hyppy, siks tuo istunta :D

Sitten kans jos Roi ei ottanut selkää mukaan hyppyihin, se ei koonnu itteään yhtään vaan juoksi, eikä muistanut enää edes nostella jalkojaan hypyissä. Mutta tyytyväinen oon ainakin siihen, että nyt ei ollut mitään ongelmia vauhdin suhteen, tuo mun oma istunta taitaa olla se suurin ongelma.

Lopuksi käytiin vielä ottamassa pellolla muutama hyppy, kun rakennettiin sinne yksi este. Meidän kenttä on siis aivan hirvee, eikä siinä voi hypätä ollenkaan korkeita esteitä, vaikka ei me joka tapauksessa Roilla isoa hypättäisikään... Mutta pellolla hypättiin pari kertaa noin 80senttinen pysty, kun kentällä esteet on pysynyt 70senttisinä. Siellä Roi oli tosi mukava, ja isommilla esteillä mun on heti paljon helpompi mennä hyppyihin mukaan, kun niissä Roi viitsii tehdäkin jo vähän jotain.
Aika kiva maku mulle jäi kuitenkin tosta tunnista, koska en menettäny mun hermoja kertaakaan (joka on aika harvinaista kun kyseessä on minä, Roi ja esteet :D), ja Roi oli tosi mukava, vaikka välillä tuli huonoja ja selättömiä hyppyjä.

ensin tultiin vähän pohjaan


hieno poika ♥



16 kommenttia:

  1. Hanki valmentaja, joka osaa korjata sun virheitä ja Roinkin. Et niitä ite mitenkään pysty korjaamaan kokonaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon hankkimassa itelleni estevalmennuksia, niinkuin olen monta kertaa sanonut. en oo vaa saanu aikaan varattua vieläkään mitään, mutta nyt on ainakin yks opettaja löytyny ja valmennus suunnitteilla.

      Poista
  2. Ihan hyvältähän tuo ainakin kuvista katsottuna näyttää, itse kiinnittäisin huomiota siihen, että polvi on irti ja alapohje kiinni. Siitä on sitten jo selvä syy seuraus suhde ylävartalon, lantion ja ylipäätään koko kropan asentoon :) Täytyy vielä vähän viilata pilkkua, mutta kyse on kevyestä istunnasta eli kahden pisteen istunnasta, esteistunnalla sen sijaan tarkoitetaan kolmenpisteen istuntaa, jossa ratsastetaan esteiden välit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööm okei :D en oikeen tajunnu tota loppua mutta joo xd ja itekki huomasin ku näitä kuvia katon, että puristan polvilla, ja sitä en oo selässä tajunnu. mutta kiitos kommentista!

      Poista
  3. mun mielestä sulla on just aiva ihana esteistunta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah no joissai näissä kuvissa se näyttää iha siedettävältä, mutta tuntuu kyllä aina niin pahalta :D mut hei kiitti!

      Poista
  4. Ei tuo sun istunta yhtään pahalta näytä (ainakaan kuvissa) päinvaistoin, tekisin mitä vaan että mulla olis samanlainen istunta ku sulla :)

    VastaaPoista
  5. Mun silmään sun istunta näyttää oikein hyvältä! :D Aivan ihania kuvia taas ja kivan näköstä menoa.. :)

    VastaaPoista
  6. hah no itteä vaa aina ärsyttää ku ei mikkää tunnu oikeelta :D mutta kiitos paljon! (:

    VastaaPoista
  7. tuun nyt vähäniiinku asiasta mitään tietämättömänä kommentoimaan, mutta itteä on kans ärsyttäny oma esteistunta varsinki just pienillä esteillä. mun ongelmana on tai on ollu se että puristan polvella mutta paino ei oo jalustimilla. tästä kehkeyty muut ongelmt, mutta kun aloin keskittyä siihe että painan jalat kunnolla jalustimia vasten, nii muutki ongelmay hävis. eli ku keskityin yhteen asiaan nii se helpotti jo paljon :DD mutta sun istunta kyllä näyttää mun mielestä tosi kivalle ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijaa, ehkä mää yritän keskittyy liian moneen asiaan yhtä aikaa ;) no joo hei kiitos kommentista, pitääpä koittaa kiinnittää huomioo jatkossa jos tuo vaikuttais mulla jotenki.. :) kiitti!

      Poista
  8. Sun istunta ei todellakaan ole mikään kamala! Hyvä se on, ei sulla mitään hätää sen kaa oo :) Kiva postaus, ja ihana Roi <3

    VastaaPoista
  9. Musta toi ei näytä ollenkaan pahalta!:) Myötäät ja meet mukaan hyppyihin, annat ponille tilaa mutta et kuitenkaan hyökkää. Itellä on ihan sama ongelma varsinkin pienillä esteillä, kun vuokraponi ei myöskään käytä selkäänsä kunnolla. Yritän tottakai myödätä pienilläkin, mutta sillon ohjat roikkuu ja oon vähän liikaa kaulalla. No mutta teillä näyttää tosi hyvältä!:)

    VastaaPoista