keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Sadas postaus!

...josta paljastuu tonttukuvia, sekä leiriasiaa!



Äiti nakkas mut koulun jälkeen tallille, ja otti muutaman kuvankin meistä. Muuten nää on ihan kivoja, mutta laatu ei ehkä oo paras mahdollinen, kun alko jo vähän hämärtää ja oli tosi sumusta.
Ratsastuksesta en ala sen kummemmin kirjottelemaan, mutta jes, pysty kuitenkin ratsastaa, kun lumi oli viimein pakkaslunta eikä jäänyt tilsoja! Oon kyllä niin happy nyt kun tännekin viimein tuli ees vähän lunta ja talvisemman näköstä.
Mutta mitä te tykkäätte näistä kuvista? :)



pusu



Toinen mun asia koskeekin sitten kesää, nimittäin ratsastusleiriä. Mä en oo päässyt nyt kahteen kesään leirille, joten nyt ois jo aika mennä. Oon kattonu tosi paljon eri vaihtoehtoja, mm. Ylirannan ratsutilaa (jossa olin Roillakin kisoissa), ja sitten Kajaanin hevosharrastekeskusta, josta oisin vielä enemmän kiinnostunut. Ongelmanahan on, että kavereita ei oikeen enää leirit kiinnosta, niin multa puuttuu kaveri... Mutta onko teillä kokemuksia noitten tallien leireistä, tai ootteko jopa itse menossa ens kesänä jompaan kumpaan leirille? Itsehän asun Pohjois-Pohjanmaalla, niin osaisitteko kertoa mitään paikkoja tästä läheltä, tai vaikka kauempaakin, ei muutama sata kilometri ongelma ole (kunhan hinta on kohtuullinen).




tästä kuvasta etenki mulla tulee jotenki tosi kylmä ja talvinen fiilis!

Eppo poni ♥


pikkunen karvapallo ♥

Tässäpä oli nopea kuvapostaus tän päivän otoksista, toivottavasti tykkäsitte!
Mihin te itse ootte menossa leirille kesällä?
Osaatteko suositella mulle jotain paikkaa, tai olisiko jostain teistä mulle leiriseuraa? ;)


50 kommenttia:

  1. Tosi kivoja kuvia ja tykkään eniten 2 ja 8 kuvista:)
    Itse olen pari kertaa tuolla Kajaanin hevosharrastekeskuksella kisoissa käynyt ja mukavalta tallilta se vaikuttaa, vaikken siellä ole ratsastanutkaan. Ite en varmaan tänäkään kesänä mene minnekkään leirille :(.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo kajaanin talli kiinnostais mua kyllä hirveenä, jos vaan saisin kaverin sinne mukaan! Mutta kiitos paljon kommentista, ja harmi ettet sää sitte mee mihinkää :-/

      Poista
    2. Todella kiva postaus!
      Olen itse alkanut seuraamaan tätä blogia ihan vasta��
      Olen kuullut pihkalasta hyviä ja huonoja puolia.
      Olen itse menossa kesällä
      Sarintallille��
      Menen Sarin 4leirille.��
      Ja Sarintallilla olen käynyt viime kesänä ja oli kyllä hyvin mukava
      paikka��

      Poista
  2. Maalaiskaratano pihkalaa voin kyllä suositella! Oulusta sinne ei ole pitkä matka noin tunnin ajomatka ja olen käynyt siellä jo pari kesää ja olen menossa myös ensi vuonna ;) Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mää itekki mietin pihkalaa jossain vaiheessa, mutta muutamat keverit jotka siellä on käyny, ei oo hirveenä tykänny opetuksesta, enkä oikeen ite tykästyny niihin heppoihin siellä, mutta kiitos kuitenkin kommentista! :)

      Poista
    2. joo pihkala on muuten sillee paikkana tosi kiva mut ratsastuspuolesta tai niinku opetuksesta ja hepoista en oo määkää tykänny ja aika turhaa lähtee ratsastusleirille sellaseen paikkaan jossa ei oo kivaa ratsastaa...

      Poista
    3. Joo tuosta määki oon kuullu, että kivaa tekemistä löytyy, mutta ratsastuspuoli vähän kehno :/

      Poista
  3. Tosi kivoja kuvia! :) En ole vielä kummemmin miettinyt leiripaikkaa, sitä on yleensä aika vaikea päättää kun on niin monta vaihtoehtoa! Olen käynyt kaverini kanssa neljänä kesänä AMR-tallilla Asikkalassa leirillä joka on aika halpa ja tosi kiva! Paitsi taitaa olla sulle vähän kaukana? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon kommentista! :) ja joo, se on ehkä vähän turhan kaukana :/

      Poista
  4. Ihania kuvia taas! :) Täällä ei oo enää yhtää lunta, kaks päivää oli tossa viikonloppuna sellasta loskaa, mutta eipä oo enää sitäkään.. Sais sataa ton vesi sateen sijasta sitä lunta tännekki- ees vähän! Ja toivottavasti löytyy sulle joku mieluisa leiripaikka kesäksi, ite en kyllä tiiä mitään paikkoja sieltä pohjoisesta päin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Alisa! :) no mutta toivottavasti nyt sinnekin satais sitä lunta, ja täälläkin sais kyllä pysyä nää mitä nyt on!

      Poista
  5. Ite suosittelen kovasti Rautalammin Ratsastuskeskusta. Olin ekaa kertaa tänä vuonna ja voin sanoa että paikka oli huippu! Ens kesän leirit ei oo viel tullu myyntiin, mutta uskoisin leirejä olevan tyydyttävästi. Opetus on todella hyvää ja muutenkin leireillä saa paljon toivoa mitä haluaisi tehdä. Suosittelen kovasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää tosiaan! Olin siis ite ekan vuoden lukiossa täällä ja opetus ja tilat ihan huippuja, sekä hevoset loistavia. :3 Arttu on paras!! Oon kans ite ollu ylirannalla aikanaan seikkailuleirillä ja sekin oli kiva kokemus, tosin leiriläisii ainakin siihen aikaan oli ihan törkee määrä... En enää aholle taida ens kesänä mennä niin orvoksi taidan mäkin jäädä XD

      Poista
    2. Nonni pitääpä nyt alkaa sit tota miettii tosissaa! Mutta joo mulla toi aho on ollu kans yks vaihtoehto mihi varmaa pitää taas mennä jos muuta ei löyvy.. :D mielummi kuitenki johonki uuteen paikkaan menisin jos kaverin saan matkaa!

      Poista
  6. En tiiä kuinka kaukana Pohjois-Pohjanmaalla asut, mutta suosittelisin Alavuden ratsastuskoulua, mm. huiput maastoesteet ja hyvä opetus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikuttaa kyllä kivalta paikalta, kiitos ehdotuksesta (:

      Poista
  7. mille leirille menisit ylirannalle? lähinnä koulu, este? mä menen vissii kans ylirannalle :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lotta suunnitellu että se menis sinne kenttäleirille, nii niitten kanssa menisin sinne.. :) ja aijaa kiva!

      Poista
  8. Ylirannan ratsutilalla on kyllä tosi hyvät leirit,ja yli puoliin mun heppakavereista oon tutustunu ylirannan leirien kautta!:D Oon ollu kolmena kesänä leirillä,ja suosittelen lämpimästi! Oon kulkenu 5 vuoden ajan ylirannalla tunneilla,ja kuljen edelleen ja tosi hyvä paikka on,ja varmasti saisit heppakavereita,vaikka menisitkin yksin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, vähänkö kiva! Ja joo, oishan mulla tuo lotta ja sen kaverit kenen kans mennä, mutta mielummin menisin ehkä tavalliselle esteleirille sinne.. Mutta hei kiitos paljon vinkistä! :)

      Poista
  9. Mä meen tänä kesänä Seijan ratsutalille esteleirille Ukkohallaan jossa oon käynyt leireilemässä jo usean vuoden. Suosittelen paikkaa koska siellä on hyvät maastot, opettajat, porukka ja varmasti saisit kaverin vaikka menisit yksinkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! kivalta paikalta vaikuttaa, kiitos ehdotuksesta (:

      Poista
  10. Itse olen luultavasti menossa nyt toista kesää Kajaanin Hevosharrastekeskukseen toiselle yleisleirille, on kyllä ihan huippu paikka, ihanat hepat ja huippu opetus! Suosittelen lämpimästi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sinne olis kyllä niin kiva mennä! Ite vaa haluaisin esteleirille, eikä oo kukaan kaveri hirveen kiinnostunu :/ mutta kiitos vinkistä tiitu (:

      Poista
  11. Itse kävin viime vuonna tuola Kajaanissa leirillä oli kyllä mukava paikka, vaikka mitään iltaohjelmaa ei kauheasti ollut ja ei ollut kuin pari ponia, suurimmaksi osaksi hevosia. Pihkalassa olen käynyt kahdesti ennenkin ja nyt sinne olen taas menossa esteleirille:) mun mielestä siellä on kivat ponit ja paljon iltaohjelmaa lauttaristeily, disko, mönkkärimaastot tms :) mutta opetustyyli on vähän erikoinen välillä mutta molempia paikkoja voin suositella (:!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, musta ois just hirveen kiva oppia menee isommillakin hevosilla! :D mutta kiitos kommentista (:

      Poista
  12. Mee Sarin tallille leirille  Tosi laadukas opetus + laadukkaat kilpahevoset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä käyny siellä, niin leirillä, tunneilla kuin tetissäkin :) en kuitenkaan mielellään mee enää sinne, mutta kiitos silti kommentista!

      Poista
  13. Harmi kun ei päästäkkään samalle leirille, ois ollu toso kiva ku oot niin tosi hyvää seuraa! :* ♥ :-( joo et toki tienny mut einolan nelosleiri ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oikeesti vähä ärsyttää ku ei oo rahaa nii paljoo! Mutta jos en keksi muuta paikkaa nii hankin vaikka ite kaikki rahat ja tuun teijän kans ;)

      Poista
  14. kiva postaus ja söpöjä kuvia :3!

    VastaaPoista
  15. Ihania kuvia! Ite oon menossa ens kesänä just tonne Ylirannan esteleirille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, kiva! Ite oon nyt kyllä kallistumassa tohon Einolaan, mutta pitää nyt vielä kattoa.. Kiitos (:

      Poista
  16. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :( määki oon tosi kauan sitte ollu siellä päiväleirillä, mutta en muista siitä mitään.. Mutta luultavasti en sittenkää oo menossa sinne :-/

      Poista
  17. Ite suosittelen Sarin Tallia kun siellä oon 5 vuotta käyny tunneilla ja tykkään vaan niin siitä paikasta et jos multa kysytään nii mee ihmees sinne ! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että sää oot tykänny! Mulla vaan on nyt viime kerroilla jääny siitä vähän paha maku, mutta katotaan nyt :-)

      Poista
  18. Hei ja anteeksi, kun kommentoin näin myöhässä tähän postaukseen! =)

    Yksin leirille lähtöä ei kannata jännittää tai epäröidä, sillä lähtemällä yksin tulet todennäköisesti kotiin paljon mahtavempien kokemusten kanssa, kuin jos olisit lähtenyt tuttujen ihmisten kanssa. Tutustut paremmin muihin ja ihan muutenkin kokemuksena sellainen on todella opettavaista. Toki mahdollisiin tuleviin leirikavereihin on mukava tutustua hieman etukäteen :)

    Jos matka ei olisi ongelma ehdottaisin sinulle Tiinan Tallia Seinäjoella, mutta se taitaa olla turhan kaukana. Aholle en sinuna enää lähtisi, opit varmasti paljon enemmän lähes millä tahansa muulla tallilla. Kajaanin tallilla on fiksut ja kohtuullisen osaavat hevoset, jotka ovat pätevän ihmisen kouluttamia. Siellä ei myöskään mielestäni ole niin paljon ns. kuppikuntia ja porukkaa tulee eripuolilta Suomea. Ylirannalla käy paljon vakkariporukkaa joiden piireihin voi olla vaikea päästä, mutta hienot ja hyvät hevoset sielläkin.

    Oletko katsonut hevostalli.netin tallihausta Pohjois-Pohjanmaan talleja? Yleensä jo nettisivujen perusteella saa tallista melko hyvän peruskuvan ja vierailemalla tallin mahdollisilla Facebook sivuilla voi selvitä hieman tallin toimintaperiaatteista: painottavatko rentoon menoon vai järjestävätkö kisojakin jne. Lisäksi juurikin hevostalli.netissähän voi kysyä kokemuksia talleista, kuten kuitenkin varmasti tiedätkin hieman kriittisellä silmällä lukien ;)

    Tsemppiä leiritallin etsitään ja hauskaa joulua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että kiitos tosi paljon sulle! Mahtavaa kun jaksoit kirjottaa noin pitkästi :) mua kyllä vähän ehkä pelottais mennä yksin leirille, jos en tuu niitten ihmisten kans toimeen tai ne ei ota mua mukaan..
      Lottahan on nyt menossa tonne ylirannalle, ja se kyllä kuulostaa aika kivalta paikalta, niin varmaan meen sitte sen ja sen kavereitten kans sinne leirille.. :) mutta kiitos vielä vinkeistä!

      Poista
  19. Ylirannan ratsutilaa voin kyllä suositella.👌 olen itse menossa ensimmäiselle este leirille sinne ja vaikka en siellä rnnen ole käynytkään niin kyllä tosi kivalta paikalta vaikuttaa!😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei kiva! Toivottavasti mäki uskaltautuisin menee sinne vaikka yksin joutuisinki menee :)

      Poista
  20. Mä menen varmaan ratsastusleirille mutta asun ihan toisessa paikassa niin ei siitä mitään hyötyy olisi. Ja oot sata kertaa parempi kuin mä :D

    VastaaPoista