sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Koulutuuppailut ilman satulaa

Vihdoin on viimeisetkin kokeet ja testit tehty, joita tälläkin viikolla oli vielä yhteensä seitsemän.. Nyt voi vähän hengähtää, ja keskittyä muuhunkin kuin vain kouluun. Kohta alkaa loma!



Eilen ja perjantaina ratsastin Roin, ja Pirpa pääsi mun mukaan tallille. Perjantaina käytiin vasta illalla pimeällä, joten niitä kuvia on vaan muutama. Roi toimi tosi hyvin, niinkuin aijempinakin päivinä on toiminut. Sitä oli tosi hyvä ratsastaa, kuunteli ja oli rauhallinen ja rento. Tilsat vaan vaikeutti vähän menoa.

en tiiä mitä tälle värille kävi, ja sato tosiaan vähän lunta, mutta tää oli ainut onnistunut kuva muuten :D



Sitten eiliseen josta on enemmän kuvia! Mentiin tallille joskus 11 aikoihin, että keretään olla valosan aikaan (osa kuvista on silti aika tummia..) Menin taas ilman satulaa, tosin laitoin nyt satulahuovan alle. Roi oli heti jotenki erilainen kun edellisenä päivänä, eikä alkuun meinannu yhtään rentoutua ja oli tosi epätasanen eestä. Tein muutamia pysähys- peruutus- väistö harjotuksia, ja ne meni ihan hyvin. Sain lopulta myös ravissa ihan hyviä pätkiä, mutta Roi oli koko ajan jotenki vähän jännittynyt.








Laukka meillä oli eilen ihan täysin hakusessa, mun istunta on siinä jotain ihan kauheeta.. En ees huomaa sitä ensin ite kun ratsastan, tunnen vaan miten vaikee mun on istua ilman satulaa Roin laukassa, varsinkin eilen oli. Nostan polvia huomaamatta tosi korkeelle, enkä istu tiiviisti istuinluiden päällä. Pitääpä muistaa ens kerralla kiinnittää enemmän huomiota tohon mun istuntaan laukassa, tuntupa se kuinka vaikeelta tahansa.
Oon kans huomannu, että mun jalat ei jotenki taivu enää oikeeseen ratsastusasentoon. Koulusatulan kans alkaa sattuu jalkoihin, kun ne ei taivu siihen asentoon mihin pitäis. Ja ilman satulaa en vaan saa mun selkää ja jalkoja samaan linjaa, jalat jää liian eteen. Eikun vaan venyttelemään siis!
Tässä tulikin jo taas monta juttua, mitä lähtä parantamaan ens kerralla.

en tajua tätä mun istuntaa... istun ku jossain penkissä







Loppuun saatiin kuitenkin taas ihan kivoja pätkiä, ja hetkittäin poni keskitty hyvin. :)

Ratsastuksen jälkeen muistuteltiin vielä mieleen pari temppua, ja hetken siinä leikin ponien kans tarhassa. Roi kyllä yllätti täysin joissain tempuissa, mitä se osas!

tän pusun antamisen oon ihan vasta opettanut Roille, ja se on vielä vähän vaikee. Nyt kuitenkin teki sen aika hyvin, kuva vaan on hetken liian aikasessa tai myöhässä.

Sitten tää kumarrus. Roi teki sen ekaa kertaa tolleen toinen jalka koukussa, oon pitkään koittanu sitä opettaa ja nyt onnistu!


Piti sitä hetki söpöillä vielä Eponkin kans ;)



Haha, tää on ihan kauhee mun osalta, mutta poni oli niin söpö :D Mutta joo, palaillaan!

19 kommenttia:

  1. Ihania kuvia, toi toinen kuva on omalla tavallaan oikeastaan aika magee! Kiva postaus muutenkin :)

    VastaaPoista
  2. äää noi teidän yhteiskuvat on niin söpöjä!<3

    VastaaPoista
  3. Ihania kuvia! Savukin osaa antaa pusuja! :3

    VastaaPoista
  4. Ihania kuvia varsinkin noi yhteiskuvat :)

    VastaaPoista
  5. Ihania kuvia :3
    Miksi käytät turpahihnaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja miks ei käytettäis? Eikö se yleensä oo lähes kaikissa suitsissa, eikä se juurikaan vaikuta onko vai ei, niin käytetään vaan :)

      Poista
  6. miten opetit roille noi temput? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ton pusun sillee että vien käen mun kasvojen vieree, sitte kosken sen turpaa sillain et se yrittää ottaa niitä herkkuja, ja jos se koskee nostamalla ylähuulta mun naamaan se saa herkun :) sitte kumartaa roi on osannu jo pitkään, mutta oon yrittäny ite nostaa tota sen toista jalkaa ja laittaa tolleen koukkuun ja siinä käskeny kumartaa, mut nyt se alko jo automaattisesti laittaa tota toista jalkaa noi! Hah joo aika sekava selitys :D

      Poista
  7. Ihania kuvia teistä! Ja oothan siekin saanu opetettuu Roille ihan kivasti jo uusia tempppuja ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmeen hyvin se tosiaa nyt teki noita temppuja :D mutta kiitos sulle! (:

      Poista
  8. Kiva postaus:)! Ja mahtavaa ettet luovuta Roin kanssa, kun ootte niin hienosti päässeet eteenpäin! Tsemppiä!(:

    VastaaPoista