sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Kaksi ihanaa lainaratsua!



Moi! Kuten nyt jo monet tietävätkin, olin kyläilemässä kahden mun kaveribloggaajan luona, eli Tiian ja Saran. Monelle heidän blogeistaan varmasti tutut Padi ja Maistro ovat siis tämän postauksen vierailevia tähtiä!
Ja kysymys kuuluukin, että miten oli eksynyt noin kauas, yli 500 kilometrin päähän meiltä? No, oltiin sopivasti juuri menossa mökille Etelä-Suomeen, kun Sara "kutsui" mut käymään, jos se vaan olisi mahdollista. Samaan reissuun saatiin sitten helposti yhdistettyä nää, eikä aikaakaan kun kurvattiinkin jo tallin pihaan, missä Sara ja Tiia, sekä valmiiksi laitettu Padi-poni mua odottivat.


Kuvat taitaa olla sekaisin Saran ja Tiian ottamia. :)




Sitten itse ratsastukseen! Padi oli oikeestaan just sellanen kun olin sen aatellu, Saran blogista siitä oli saanut hyvän kuvan ja tiesin aikalailla mitä odottaa. Ravia sai hirveesti ratsastaa eteenpäin ja varsinkin aluksi Padi oli aika hidas pohkeelle, mutta loppua kohti avut alko mennä hyvin läpi. Otin siinä sitten parit ravipidennykset, ja ei voi kyllä muuta sanoa kun että vau! Oli hymy herkässä kun poni ensimmäisiä kertoja lähti pidentää, sen askeleet oli niin lennokkaat! Pitkillä sivuilla yritin just saada aina liikkeen lähtee hyvin takaa eteen, ja lyhyillä sivuilla otin enemmän kiinni ja lyhensin ravia. Tein myös paljon ympyröitä ja pysähdyksiä, ja yritin sen kautta saada liikettä aktiivisemmaksi.

Padin laukka oli myös aivan ihana. Se oli kivan pyörivä ja mukava istua, joten jäin sitten turhankin paljon vaan matkustelemaan sinne. Poni kyllä teki kaiken mitä pyysin, lyhensi ja pidensi laukkaa tosi hyvin yms, mutta en siltä juuri mitään pyytänyt. Tää on mulla vähän paha tapa, että jos jollain on tosi kivat askeleet (yleensä juuri se laukka), niin jään vaan fiilistelee sitä sinne selkään ja unohdan ratsastaa. :D Mutta ihan hyvin meillä kuitenkin meni!


Hyvin lähti poni pidentää! ignooratkaa mun jalka..







Tytöt rakensi mulle vielä yhden esteen toiselle pitkälle sivulle, jonka tulin muutaman kerran. Kun este vähän nousi, ei meinattu saada ollenkaan askeleita sopimaan. Tultiin siinä sitten pari kertaa milloin mitenkin esteestä yli, mutta lopulta saatiin suht hyvät hypyt alle, jonka jälkeen jatkoin vielä jonkun aikaa tuuppailua. Nyt kun oon kokeillu Padin ilman satulaa, olis joskus vielä kiva päästä menemään satulan kanssa, niin voisi verrata että kummin saan sen paremmin toimimaan. ;)


Tässä nämä meidän hyppy-yritykset, heh :D Ei oikeen osunut paikat tai minä lensin puolimetriä Padin yläpuolella.. Taitaa olla nyt lajin vaihdon paikka takaisin koulupuolelle ;)

Tällä sivulla saatiin monta niin nättiä pätkää!






Sitten Maistron ratsastuksesta, huh kun tulee paljon tekstiä! Masalla menin sitten satulan kanssa, ja mulla oli kokeilussa mun uudet ratsastushousut ekaa kertaa. Maistrosta mulla ei ollut niin hyvää ennakkokäsitystä, mutta jotenkin olin aatellu että se olis helpompi ratsastaa kuin Padi. Toisin kuitenkin kävi, en tiedä johtuko siitä että olin aika iso ponille, vai miksi meidän meno oli niin nihkeetä. Ravissa mun oli tosi vaikee istua, joten se jäi vähän sellaseksi hiihtämiseksi kun en pyytänyt ponia kunnolla eteen. Kevyessä ravissa tuli sitten vähän nätimpiä pätkiä, ja laukka oli Maistrollakin tosi kiva! Koota sitä sai ihan kunnolla ja pohkeella pitää liike aktiivisena, ympyröiden ja tempon muutosten avulla poni rupes sitten toimii aika kivasti.

Pakko kyllä sanoa, että Tiia saa menon näyttää tän ponin kans niin helpolta, koska mulle se oli kaikkea muuta kun helppoa! :D Oli kuitenkin ihan sika kiva päästä kunnolla töihin molempien ponien kanssa, vaikka itse oisin voinut ratsastaa vielä paljon paremmin. Ihan mahdottoman hauskaa mulla kuitenkin oli, siitä ei oo epäilystäkään!

Aurinko rupes paistaa tosi lämpimästi heti kun olin ratsastanut Padin.


Kuvista meidän meno on kuitenkin ihmeen hyvän näköistä, eli taidettiin me niitä hyviäkin pätkiä onneksi saada ;)

Tykkään tässä jotenki mun istunnasta ja muutenki ite kuvasta, vaikka poni ei vielä oikeen rento olekaan.



Jouduin ihan tosissaan laittaa itseni töihin, ilmeistä kyllä näkee että rankkaa oli :'D

Masankin kanssa saatiin tulla pari kertaa tää este, paikat ja hypyt onnistu meillä vähän paremmin.. :D









Kiitos vielä Saralle ja Tiialle kun sain käydä, mielellään meen uudestaankin heitä ja poneja moikkaamaan, kunhan siihen tulee mahdollisuus! On nuo kyllä mukavia poneja, jotka omistajiensa alla näyttää toimivan aika paljon paremmin kun mulla. ;) Oli kuitenkin tosi kilttiä antaa mun ratsastaa, hyvin oisin tyytynyt vaikka muutaman minuutin kokeiluunkin ja kameramiehenä toimimiseen!


Mulla oli ihan super kivaa, mitä te tykkäsitte postauksesta tai miltä meidän meno näytti teidän silmään? :)

32 kommenttia:

  1. huippukiva postaus ja hyviä kuvia! :) kiva ku pääsit käymään tuolla, ja hyvinhän teillä näytti menevän! c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon jatta ihanasta kommentista!:) ❤️

      Poista
  2. Tosi kivalta näytti toi teidän meno! Ratsastat muutenkin aina tosi siististi :) Ja apua, mä niiiiin kadehdin tota sun istuntaa :o

    pinjajapikker.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus! Halusitko mennä padilla ilman satulaa ja Maistrolla satulan kanssa? Vai miksi näin päin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Padilla ei oikeen pysy satula paikallaan (sara blogissaan kertonut), joten sovittiin alunperinkin että meen ilman satulaa, ja sitten taas Tiia sano että Maistro on varmaan kivempi ratsastaa satulalla nii siks näin :) + kiitos kovasti!

      Poista
  4. Oii kummankin ponin kans meno näytti tosi kivalle! Kuvistakin tykkäsin paljon ja kiva, että niitä oli suhteellisen paljon. Postaus muutenkin oli hyvä ja jaksoi lukeakkin ongelmitta, vaikka tekstiä olinkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, kiitos paljon ihanasta kommentista Juulia! :3

      Poista
  5. Tosi kivasti näytti menevän kummankin kanssa! :) Ja muutenkin tosi kiva postaus!

    VastaaPoista
  6. Oi kaikki kuvat on tosi hyviä! Tällästä postausta jaksais muutenkin lukea vaikka kuinka kauan ;) Määkin ihailen tota sun istuntaa ja muutenkin sun tyyliä ratsastaa! :) & ihanat housut oot kyllä löytänyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi housut on kyllä kivat, mutta kauan niitä myös etin! & kiitos paljon tosi kivasta kommentista, mukava kuulla että tykkäsit! :')

      Poista
  7. oi ihana postaus! kiva kun pääsit moikkaamaan näin blogimaailman tuttuja ihmisiä, niin tiesi ratsuista jo vähän enemmän, mutta todella hyvin menit molemmilla! kyllä sun istunta on upea. näytti sullakin olevan mukavaa ponien, että frendiesi kanssa. kiva kuin tälläistä erilaista postausta tuli. kaikki kuvat olivat oikein nättejä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana saada tällasia kommentteja, kiitos hurjan paljon! (:

      Poista
  8. Niin ihania kuvia, saa hymyn huulille. Hyvin meet molemmilla poneilla kuvien perusteella! ❤

    VastaaPoista
  9. Tosi kiva postaus ja kivoja kuvia!:)

    VastaaPoista
  10. Itellä sama vika ton mukavan laukan kanssa.. :D Onneksi on opettaja käskemässä kentällä, että mäkin voisin tehdä jotai siellä selässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla käy nykyää näi myös roilla, mutta sillon on lotta käskemässä :D heh, pitää päästä täst tavast kyllä eroon!

      Poista
  11. Vitsi tää oli kiva postaus! Ihania kuvia ja hyvin näytti menevän molempien ponin kanssa! :)

    VastaaPoista
  12. Aivan älyttömän kiva postaus, padi ja maistro on tosi ihania & söpöjä poneja! ❤️ Tosi hyvin ratsastit niillä, varmasti mukavaa mennä eri poneilla, ratsastustaidot vaan kehittyy! Ja hahah, anna toi sun tosi kiva istunta mulle, osaat nii luontevasti istua sielä :) ❤️ Mistä ostit ja minkä merkkiset noi sun uudet housut on? En ainakaa mistää postauksesta löytänyt vastausta, joten päätin sitten kysyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, kiitos tosi paljon! Niin kivaa saada tällasia kommentteja ♥ Ja joo, en oo aijemmin noista mun housuista edes maininnut kun juuri ennen tuota ne ostin. Ne on hööksistä, CRW merkkiä :)

      Poista
  13. vautsi tosi kiva postaus ja hienosti meet ! :) oot todella hyvä ratsastaan :)

    VastaaPoista
  14. Wau tosi nättiä menoa! Hyvin meni kummankin kanssa ja eihän kaikki aina voikkaan mennä täydellisesti ;) Ja ethän ollut edes ikinä ratsastanut Padilla tai Maistrolla joten tosi hyvin ekaksi kerraksi! Ja minun silmään et näytä oikeastaan melkein yhtään liian pitkälle Maistron selässä! Ja itse kadehdin ratsastustaitoasi ja varsinkin tuota istuntaa ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos hurjan paljon! Ihan huippukiva kuulla, tämmöset kommentit saa hymyn huulille :') ❤️

      Poista
  15. Missä sää tarkalleen asut? Ja ihanan näköstää menoo♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pohjois-pohjanmaalla, oulussa :) & kiitos paljon!

      Poista