keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Kouluvalmennuksessa Roilla



Eilen pääsin pitkästä aikaa taas kunnolla ratsastamaan Roilla. Lotta itse ei voi tällä hetkellä ratsastaa murtuneen ranteensa vuoksi, joten sovittiin että minä voin käydä nyt ratsastamassa Roilla, mikäli tunti on ohjattu. Pyysin meidän opettajaa Oulunsalosta pitämään mulle tuntia, ja nyt tiistaille sain sen varattua. Olin heti tosi innoissani valmennuksesta, vaikka vähän pelottikin että osaanko enää ollenkaan edes ratsastaa Roilla.

Kenttä oli harmillisesti tosi märkä ja huono sateiden takia, mutta pystyi siinä kuitenkin ratsastamaan. Ravailin hetken ennen opettajan tuloa ja hetken sen jälkeenkin vielä itsenäisesti, kunnes alettiin mennä itse tehtävää. Aluksi mun piti ottaa vaan pysähdys aina tiettyyn kohtaan, ja pyrkiä pitämään samanlainen muoto koko pysähdyksen ajan. Ensin lähdin turhan paljon pidättämään pelkällä kädellä, ja tämän takia Roikin vänkäsi vähän apuja vastaan. Heti kun vaikutin poniin enemmän koko kropalla ja tiivistin vaan istuntaa, Roikin pysähtyi paremmin.
Tätä jatkettiin melko pitkään, kunnes saatiin tarpeeksi onnistuneita pysähdyksiä ja siitä liikkeelle lähtöjä. Jäin itse vähän turhan hitaaksi jalalla, mikä onkin ollut jo pidemmän aikaa mun yksi isoimmista ongelmista. Roi on kuitenkin sen verran herkkä että se toimii melko pienistäkin avuista, mutta tuolla tunnilla huomasin itsekin tosi selkeästi tuon mun oman hitauden.


Kaikki kuvat c) Lotta


Jalka..?




Pysähdysten jälkeen lähdettiin lyhentämään ravia, joka ei kyllä aluksi lähtenyt oikeen lyhenemään. Varsinkin toisessa päässä Roi lähti hirveästi vaan kiihyttelemään, ja mulla meni tosi nopeasti hermo jos Roi ei vastannut mun apuihin. Pikkuhiljaa ravi rupesi kuitenkin lyhentymään, tosin ensin vain lyhyissä pätkissä, mutta vähitellen pitemmissäkin. Tätä tehdessä poni otti selänkin kunnolla mukaan hommiin ja oli hetkittäin tosi hyvän tuntuinen. Kyllä siellä selässä saikin ihan tosissaan tehdä töitä että poni rupesi viimein toimimaan, mutta kyllä mulla on Roihin edelleen sellainen tietynlainen ote, kun takana on kuitenkin kahden ja puolen vuoden treenaaminen yhdessä, että ennemmin tai myöhemmin ne oikeat nappulat onneksi löytyy.

Itsellä jäi ihan hyvä fiilis tuosta valmennuksesta, vaikka välillä tuntuikin aivan surkealta ja hermot oli pettää moneen kertaan. Kuvia katsellessa myös huomasin että saisin kantaa mun käsiä vähän paremmin, ja joissain kuvissa ne saisi olla ihan pikkuisen edempänä. Oli kuitenkin ehkä ihan hyvä ettei tehty nyt mitään kovin vaikeaa tehtävää, eikä otettu edes laukkaa, vaan keskityttiin enemmän muhun ja mun asenteen parantamiseen. Opettaja ja Lottakin olivat molemmat tyytyväisiä meidän tuntiin, ja oli kai munkin lopulta sitten oltava. Onneksi oon nyt löytänyt sellaisen opettajan joka mua osaa opettaa, niin sekin motivoi heti enemmän menemään valmennuksiin ja ratsastamaan ohjatusti.




Mun pitää kyllä saaha tuo mun ryhti taas paremmaksi..





Oli kyllä tosi kiva päästä pitkästä aikaa ratsastamaan Roilla, ja olla tunnilla jollain muullakin kuin ratsastuskoulun hepalla. Tuli heti sellainen fiilis että haluaa päästä pian uudestaankin valmennukseen, kun nyt jäi vielä niin paljon parannettavaa. Tiedän kyllä itsekin olevani vähän turhan kriittinen, mutta nyt mulla on sentään taas motivaatiota treenata, ja Roikin oli tosi hienosti koko tunnin.

Blogin kommentit on alkanut tässä pikkuhiljaa vähenemään sen jälkeen kun Basse lähti kuvioista, joten olisi kiva tietää että onko täällä enää ketään joita mun heppailut kiinnostaa? Olen kyllä huomannut ettei itseänikään enää niin paljon tämä bloggaus jaksa innostaa kuin aijemmin, mutta voin yrittää ottaa itseäni niskasta kiinni ja olla taas aktiivisempi, mikäli jotkut tätä blogia vielä lukevat. Kiitos kuitenkin niille muutamalle jotka ovat jaksaneet aktiivisesti kommentoida lähes joka postaukseen!

45 kommenttia:

  1. Vähänkö kivoja kuvia ja muutenkin hyvä postaus! kiva nähdä sua pitkästä aikaa Roin selässä, hyvinhän teillä näytti menevän! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tosi kivasta kommentista Venla! :)

      Poista
  2. Ihanat värit noissa kuvissa! Ja kiva jos oot saanu taas motivaatiota ratsastukseen :)

    VastaaPoista
  3. Ihanaa nähdä sua taas Roin selässä! Seurasin ennen sun blogia aktiivisemmin, kun Roi oli kuvioissa mukana ja sen jälkeen luin enimmäkseen Basse-postauksia. Kyllä täältä silti löytyy yksi aktiivinen lukija ainakin, jos se yhtään lohduttaa :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että edelleen kiinnostaa näitä lukea! Kiitos paljon kommentista :)

      Poista
  4. Mä ainakin luen tätä blogia vaikka en kommentoikkaan ahkerasti:) mutta hyvin sä ratsastat!

    VastaaPoista
  5. Roi kulkee sun alla mun mielestä paremmin ku mikää muu poni! Hyvin meet:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllähän sillä sillon oppi ratsastamaan kun pitkään sen kanssa treenasi, joten se on varmasti mulle tällä hetkellä helpoin saada toimimaan! Kiitos paljon :)

      Poista
  6. Upeita ootte Roin kanssa, ihan superin näköistä menoa! Kiva nähdä sua taas tuon ponin selässä, kun ootte niin hieno pari :D
    Kyllä nää kaikki kuulumiset kiinnostaa, oli Basse mukana tai ei! En tavallaan välitä päähenkilöistä, kun teksti on näin hyvälaatuista ja kuvat hienoja ;)

    Pollenkirjakarsina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun kiva kuulla! Kiitos paljon ihanasta kommentista :) ❤️

      Poista
  7. Vau, osaat ratsastaa Roillakin aivan upeasti!
    Mua sun blogisa kiinnostaa kaikennäköiset postaukset.

    VastaaPoista
  8. Kyllä kiinnostaa blogi edelleen! Vautsi miten Roi kulkee! Näyttää menneen poni eteenpäin ratsastuksessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Roi on kyllä kehittynyt lyhyessä ajassa nyt tosi hyväksi! & kiitos paljon :)!

      Poista
  9. Lueskelen aina nää, vaikka harvoin tulee kommentoitua :) Kivaa luettavaa ja hyviä kuvia! Tykkään myös tosi paljon ratsastustyylistäsi, on ilo katsoa taitavaa ratsastusta!

    VastaaPoista
  10. Tosi kiva postaus, oli kiva lukea vähän analysoivampaa tekstiä! Roi näyttää kehittyneet tosi paljon ja menet sillä yhä tosi hyvin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon tosi kivasta kommentista Silja! :)

      Poista
  11. Kiva postaus ja kivoja kuvia! Mä ainakin oon sun blogia seuraillut ihan niinkuin ennenkin, mutta kommentoiminen on jäänyt. Ehkä oon vaan liian laiska :D mut siis sun blogi on edelleen tosi kiva, tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että edelleen seuraat! Kiitos paljon kommentista! :)

      Poista
  12. Mua kiinnostaa sun blogi! Sulla on hieno suora istunta:), (mun mielestä). Olen kommentoinut melkein kaikkiin postuksiin, on pari joihin en ole vaan jaksanut;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla että oot jaksanut aktiivisesti kommentoidakin! Kiitoksia kovasti! :')

      Poista
  13. Tosi kivan näköistä teidän meno! Itse lueskelen aina kaikki postaukset, ja edelleen sun blogi ja Youtube - kanava on yksiä mun suosikeista :) Jotenkin tykkäsin eniten niistä Roi- postauksista ja -videoista, mutta muutokset kuuluvat elämään eikä tämä blogi ole todellakaan Roin lähdön jälkeen yhtään huonontunut, päin vastoin! Tykkään sun selkeästä kirjoitustyylistä, hienoista kuvista ja videoista, jatka vaan samaan malliin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onhan se tietysti ihan erilaista varmasti lukea oman ponin kanssa touhuilusta, kuin pelkkien ratsastuskoulun heppojen. Oon kuitenkin parhaani mukaan yrittänyt pitää blogin edelleen kiinnostavana, ja mukava kuulla että sä ainakin tykkäät!
      Kiitos paljon tosi kivasta kommentista, ja kiva että oot jaksanut muutenkin aktiivisesti kommentoida! :)

      Poista
  14. Sun blogi on yksi ainoista joita seuraan, koska kirjoitat tosi hyvin ja sulla on hyvälaatuisia kuvia ja koosteita. Sun Youtube-kanavaakin seuraan, koska mun mielestä teet aivan superhienoja videoita ja teet niitä vielä aktiivisestikin. En ole kauheasti kommentoinut tänne blogiin mutta kyllä mua sun postaukset kiinnostaa! Kiva nähdä sut taas Roin selässä pitkästä aikaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla että mun postaukset ja videot edelleen kiinnostaa! & kiitos paljon ihanasta kommentista! :)

      Poista
  15. Heippa, olen lukenut blogiasi melkein alusta asti ja vaikka olenkin vain pari kertaa kommentoinut, niin kaikki postaukset on kyllä luettu ja olen kyllä pitänyt kovasti :) Kirjoitat kivalla tyylillä ja kuvat ovat laadukkaita, videoitakin on tosi usein. Pitääkin ryhdistäytyä kommentoimaan useammin!

    Hienosti ratsastat Roilla, huomaa kyllä molempien kehityksen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan super kivasta kommentista, ihana kuulla että oot näin pitkään jaksanut meidän menoa seurata! :)

      Poista
  16. Minä ainakin seuraan ja luen. Bongasin blogisi siinä vaiheessa, kun meiltä Aapo lähti Oulunsaloon ja sen myötä tuli oulunsalossa käyvien blogeja haettua lukulistalle. Mielenkiinnolla luen siis heppajuttuja toisesta päästä Suomenmaatakin.

    Kovin huono olen kommentoimaan vaan, kun yleensä puhelimella luen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että löysit munkin blogin, jospa pääsisit täältä lukemaan Aapon kuulumisia välillä! Kiitos myös kommentista :)

      Poista
  17. Ihania kuvia ja hyvin näytti menevän:)
    Olen käyny joka päivä kattomassa että oletko tehnyt postausta koska niitä on aina niiiin kiva lukea!

    VastaaPoista
  18. Ihania kuvia!:) sovitte tosi hyvin Roin kans:) Roi kehittynyt huimasti! Blogia on edelleen mielestäni yhtä kiva lukea, mutta harmihan se on kun Basse lähti. Olisi ollut mukava seurata teidän kehitystä eteenpäin!

    VastaaPoista
  19. Teidän meno näyttää todella hienolta ja siistiltä❤️Kiva nähdä sinut pitkästä aikaa Roinkin selässä=D sun blogi on ehdottomasti yksi mun lempi blogeista! Täältä löytyy ainakin yksi aktiivinen lukija:) toivottavasti saat taas pian bloggaus intosi takaisin👍Sinun tekstit ja kuvat ovat aina todella kivoja lukea ja katsoa😃Kuka muutes sinulla oli valmentajana?;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, kiva kuulla että tykkäät! Ja siis Niko oli pitämässä tän tunnin :)

      Poista
  20. täältä löytyy ainakin aktiivinen lukija! Vitsi et roi näyttää nykyään hyvälle ♥ tosi kiva postaus jälleen & sun pitää poiketa taas joskus tänne Padilla ratsastelemaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah joo pitäs kattoo jos olis vielä nyt lomalla jotai menoo sinne etelää päi, nii vois poiketa käymää! ;) mutta kiva kuulla että aktiivisesti luet ja jaksat myös kommentoida, ja kiitos paljon! Roi on kyllä hieno ❤️

      Poista
  21. tosi nättejä kuvia! blogias oon seurannu siitä lähtien kun tän teit, sun postaukset luen aina ekaka kun niitä on, tykkään tosi paljon ja tietty vieläkin kiinnostaa :) tykkään ratsastuskoulu postauksista tosi paljon, voin samaistua suhun hyvin kun itekkin tuntiratsastaja oon :)

    VastaaPoista
  22. ihan hyvin näyttää menevän :) et oo ratsastellut Roita enään niin säännöllisesti,että eron kyllä huomaa. kyllä siellä jossain takaraivossa on yhteinen sävel,joka voi tulla jossain vaiheessa esiin. ja jep,tuo ryhti on vähän huonomman näköinen kuin enne,mutta ei tuo kamalalta näytä. ja ihana kuulla,että sulla on sopiva opettaja!:) miten Lotan ranne murtui?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ehkä meno taas paranee kun käydään lisää valmennuksissa :) Lotan ranne murtu kun se tippu Roilta, vaikka itse tilanne ei edes ollut kovin paha, huonoa tuuria vaan. Ja kiitos paljon kommentista! (:

      Poista